Vaksne

Musikk for bryllup og begravelser

Regi:
Unni Straume

Originaltittel:Musikk for bryllup og begravelser
Talespråk:Ukjent språk

Lån filmen

Tilgjengeleg som:

Om filmen

Prod.: Christiania Film, 2002, no. Regi: Unni Straume. 1 t 37 min, nor.swe.tale, anbefalt alder 15 år. Kategori: drama."Jeg vil forstyrres!" sier forfatteren Sara. Etter at hun mistet sitt eneste barn og skilt seg fra ektemannen, trakk hun seg tilbake til eksmannen Peters arkitekttegnede og kjølige villa ved havet. Nå har hun fått tilbake lysten på å leve og møte andre mennesker. Hennes siste roman er en suksess, og hun har nettopp leid ut kjellerleiligheten til en jugoslavisk flyktning, en musiker som trekker et helt sigøynerorkester inn i Saras hus og liv. Handlingen utløses i det Sara blir oppsøkt av sin eksmann i et underlig lune, og så finner ham neste morgen i leieboerens tomme hybel - skutt. Dette fører henne sammen med de øvrige kvinnene i mannens liv - hans nye modellkone, hans aldrende, glemsomme mor, og en av hans mange henførte studiner. Samtidig lar hun leieboeren få en stadig større plass i livet hun nå prøver å leve. Filmen fikk av norske aviser terningkast 1-5.

Utgåver

Sånn bruker du biblioteket